Ako zvládnuť komunikáciu so staviteľom nízkoenergetického domu

komunikacia so stavitelom nizkoenergeticky domStavba Vášho nového nízkoenergetického domu  je rýchly a hladký proces. Príprava výstavby a komunikácia pred a počas výstavby však hladké a jednoduché vždy nie sú. Komunikáciu s Vašou stavebnou firmou musí byť produktívna. Predsa chcete, aby sa stal Váš sen skutočnosťou a nie nočnou morou.

Veľa ľudí má pocit, že má zvládnutú komunikáciu dobre, avšak Vaša životná investícia potrebuje trocha viac starostlivosti a trochu špeciálnejší prístup, než ste bežne zvyknutí. Je toľko vecí čo treba prediskutovať ak rozmýšľate o výstavbe Vášho prvého montovaného domu. Pripravili sme si pre Vás niekoľko bodov, na ktoré by ste si mali dávať pozor, ak chcete, aby celý proces výstavby prebiehal hladko:

6 tipov ako komunikovať pri stavbe nízkoenergetického domu

  • Žiadajte od Vášho staviteľa montovaného domu pravidelné informovanie o priebehu výstavby, aby ste mohli robiť včas rozumné rozhodnutia. Tento prístup odstráni nechcené problémy. Pravidelným kontrolovaním a prehľadom o tom, v akej fáze sa stavba nachádza, viete predísť nechceným problémom.

 

  • Keď už viete v akých časoch môžete očakávať pravidelné informovanie, tak si môžete naplánovať vopred všetky stretnutia a taktiež si pripraviť otázky, postrehy a doplnkové žiadosti, ktoré by inak mohli byť prepočuté a mohol by vzniknúť problém, ktorému sa chce vyhnúť každá strana. Všetko, na čom sa dohodnete, žiadajte radšej potvrdené „na papieri“.

 

  • Samozrejmosťou musí byť „horúce číslo“. Je to číslo, na ktorom Vás Vaša stavebná firma vždy nájde v prípade urgentného problému.

 

  • Uistite sa, či Vám dá Vaša firma taktiež horúce čísla na architekta či stavbyvedúceho, aby ste aj vy mohli efektívne a rýchlo komunikovať. Právomoci a kompetencie s priradenými zodpovednými osobami a telefónnymi číslami zvyknú byť súčasťou zmluvy o dielo.

 

  • Ak sa vyskytne určitý problém, tak ho začnite riešiť okamžite. Neodkladajte ho, pretože neskôr by Vás mohol stáť viac. Je dobré si prezerať prácu na stavbe minimálne raz do týždňa a každú pripomienku riešiť priamo s kompetentnou osobou. Neriešte problémy s robotníkmi a majstrami, pretože tým by mohlo vzniknúť ešte viac problémov. Vždy  to riešte priamo s kompetentnou osobou. Diskutujte všetko len s jednou, hlavnou osobou, aby nevznikali zbytočné nedorozumenia. Je na dotyčnej styčnej osobe – stavbyvedúcom, aby Vaše pripomienky evidoval a podľa nich organizoval ďalší postup.

 

  • Dodržujte čo ste sľúbili. Nemožno očakávať od staviteľa, že sa bude držať zmluvy, ak sa nebudete držať zmluvy aj vy. Pre väčšie projekty budete musieť súhlasiť s rozvrhom platieb. Toto umožní stavebnej firme objednať materiál a náradie s istotou, že dostane zaplatené. Ak ste súhlasili s rozvrhom platieb tak je Vašou zodpovednosťou platiť stavebnú firmu načas. Platenie načas nielen posilní Váš vzťah, ale znamená to, že Váš dom sa postaví rýchlejšie, pretože stavebná firma nebude mať obavy objednať materiál tak ako je potrebný.

 

 

Väčšina sklamaní medzi stavebníkmi a stavebnými firmami vyplýva zo zle vybudovanej komunikácii. Preto, vybudovať dobrú komunikáciu s Vašou stavebnou firmou sa naozaj oplatí. Správna komunikácia s Vašou stavebnou firmou je jeden z hlavných pilierov, ktorý zabezpečí hladký priebeh a konečnú spokojnosť po dokončení nízkoenergetického domu na oboch zúčastnených stranách.

 

 

S pozdravom

 

Adam Debnár

Click Here to Leave a Comment Below

Leave a Reply: